Preporuka meseca: Chia seme~ upotreba u beauty svetu i ishrani

недеља, септембар 06, 2015 prettyandstylish 11 Comments


Cao drage moje..:)

Malo kasnim sa ovim postom, no nisam zelela da ga ostavim za naredni mesec.U danasnjem tekstu zelim da sa vama podelim svoja iskustva o veoma popularnom chia semenu, za koje verujem da je vecina vas cula..:)
Naime, ja ga koristim vec duzi period unazad u svojoj ishrani, i primetila sam mnogo pozitivnih efekata.Ukoliko zelite da saznate nesto vise o ovim semkanama koje su zlata vredne po izjavama zadovoljnih korisnika, nastavite da citate post..:)




Samo poreklo chia semena potice iz drevnih civilizacija Maja i Asteka, i u to vreme je korisceno kao hrana i lek.U prevodu na nas jezik rec chia znaci snaga.Ovaj naziv nosi, jer je izuzetno bogato proteinima, esencijalnim masnim kiselinama, vlaknima i mineralima.Kao takvo ovo seme je odlicno za sve ljude, a narocito za sportiste i osobe koje se redovno bave fizickom aktivnoscu.Chia seme dolazi u crnoj i beloj boji.






O malim crnim semenkama sam citala dosta, medjutim nikada me nisu privlacile, jer sama boja odbija, a pritom imala sam utisak da ce biti groznog ukusa.Kako se prasina oko ovog proizvoda dosta podigla, odlucila sam da ga ipak probam, i par meseci kasnije ne mogu bez njega, i redovno ga koristim.
Inace, ovo seme mozete pronaci u prodavnicama zdrave hrane, a cena mu je 400 dinara za 100 grama. To vam se moze uciniti kao skupo, medjutim prilikom koriscenja vam je poterbna mala kolicina, stoga ce vam potrajati.



   ~ Nacin koriscenja~ 

Koristi se tako sto 1~2~ kasicice semena potopite u vodu, ili bilo koji napitak, i ostavite da odstoji preko noci, ali ukoliko nemate vremena dovoljno je i 20 minuta u frizideru.Nakon tog vremena dobicete gelastu masu nalik pudingu, koja je u kombinaciji sa vocem, zitaricama ili smutijem veoma ukusna za konzumiranje.



Ono sto sam ja primetila koristeci ovo seme je da mi je koza dosta blistavija i  meksa.Imala sam u proslosti problema sa crvenilom u okoloocnom predelu, medjutim sada ga gotovo i nema.Nedavno su mnoge kozmeticke firme ukljucile u svoje proizvode chia seme kao glavni sastojak, upravo zbog svoje sposobnosti da savrseno hidrira kozu.Takodje, ovo seme je odlicno i za sve osobe koje imaju problem sa otecenoscu  prilikom  duzeg sedenja i putovanja.Ono sto trebate da uradite je da pomesate chia seme sa malo vode, sacekate da se dobija gelasta masa, i pojedete to pre putovanja, ili odlaska na posao ukoliko ste vecinu vremena prikovani za stolicu.Chia seme je sposobno da upije cak 12 puta vise vode u odnosu na svoju velicinu, te na taj naci izvlaci sav visak iste koja se nakuplja konzumiranjem slane ili zacinjene hrane.



                                             
                                          * chia puding napravljen od jogurta i jagoda

Ja ga svakodnevno koristim u ishrani, u svezem stanju, jer se ne preporucuje termicka obrada semenki.Chia seme je odlicno i kao zamena za hleb i jaja zbog kolicine proteina koje sadrzi.





                                                      * ovsena kasa sa dodatkom chia semena na vrhu


Ovo je svakako bilo otkrice za mene, i sigurno cu ga i u buducnosti koristiti.Svakako vam preporucujem da probate, jer mislim da nemate sta da izgubite, i verujem da ce vasa iskustva biti pozitivna kao i moja..:)


                                                     To bi bilo sve za danas..:)

                   Da li koristite chia seme, i na koji nacin? Da li su i vasi utisci pozitivni?:)

                                                                Do narednog posta..:)

                                                                     MiMi..:***



                                               


11 коментара:

  1. Da li mi veruješ da sam baš juče u prodavnici gledala, razmišljala da li da kupim i na kraju odustala, jer ne znam kako i sa čim bih ga kombinovala. Sad si mi dala super ideju i kupujem ga sledećom prilikom sigurno. Odličan i koristan post, malo njih je upoznato sa chia :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, drago mi je da sam mogla da pomognem..:)Mozes da ga kombinujes sa svim i svacim bukvalno, tako da obavezno isprobaj..:)
      Hvala ti na komentaru..:)

      Избриши
  2. ja ga koristim, i onako suhe bez natapanja, uzmem kasicicu svaki dan, ili pospem po vocu pa uz to jedem, bas mi bilo drago da ima i kod nas kupiti, =D od njega mi je kosa tako lijepo, znam jer kad ga neko vrijeme ne koristim bude suha i bez sjaja, uglavnom pored tih sjemenki, koristim i sjemenke lana, i sjemenke crnog suzama, koje je preukusno, a nissam vidjela da ima kod nas kupiti, =D odlican post

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I tako su super..:-) To sam i ja primetila, i drago mi je da si i ti potvrdila..:-) Koristim i takodje semenke lana, kao ti, ali crni susam nisam nikada vidjala...:-) Hvala ti puno na lepim recima i komentaru..:-)

      Избриши
  3. Velika pohvala od mene zbog toga sto blog postaje raznovrsniji, a samim tim i mnogo bolji, odlicno napredujes!Nisam bila upoznata sa chia semenom, svidja mi se to sto si dala predloge za konzumiranje i sto si navela podatke o poreklu, meni su te stvari jako zanimljive :-)

    ОдговориИзбриши