Moje misljenje o domacoj blogerskoj zajednici

субота, април 22, 2017 prettyandstylish 29 Comments

Rezultat slika za blogovanjeCao drage moje..:)

Ovaj post zelim vec jako dugo da objavim, ali kako sam htela da sacekam da malo prodje vreme, i da svoje utiske na ovu temu potpuno kompletiram, shvatila sam da je sada pravi trenutak da isti ugleda svetlost dana..:)


U njemu vam pisem o blogovanju , o tome koliko je ovaj svet koji je trebao da sluzi kao mesto za okupljanje ljubitelja mode,  sminke, kozmetike, zdravog zivota, postao zapravo mesto gde se devojke bukvalno ,,tuku'' za saradnje, mole za lajkove, koje pisu blog zbog PR uzoraka, i gde rade sve one grozne stvari, koje nemaju veze sa temama sa pocetka  recenice.
I te kako sebi dajem za pravo da napisem ovaj tekst, jer svoj blog vodim skoro tri godine, i mislim da imam sta da kazem na ovu temu.


Ne zelim da budem pogresno shvaceja, naravno da volim kada vidim da se pojavio neki novi  dobar blog, na koji stvarno mogu da procitam dobru recenziju, da vidim koliko toliko  lepe slike, i gde primetim  da se autor zaista trudi da priredi dobar i pre svega iskren sadrzaj. Kada sam krenula sa blogovanjem imala sam jako lose fotografije, delimicno dobar tekst, ali sam nastavila, i trenutno sam ponosna na  svoj napredak  , i bicu jos vise , jer sve radim  sama, bez da molim druge. Ne mislim da su moje fotografije sjajne, ali u odnosu na one od ranije, smatram da sam napredovala. 

Mozda ovo nije mesto za to, ali cisto da bi vam kroz brojke objasnila o cemu pricam, za ovo vreme imam malo manje od 1.000.000 poseta na blogu, 215 pratioca, i 1038 lajkova na svojoj facebook stranici, ali sam toliko srecna, jer znam da svi oni ulaze na moj blog zbog onoga sto ja pisem, a ne zato sto se reklamiram po tudjim blogovima.

To je zaista jadno da bilo ko radi, jer ukoliko verujete u ono sto objavite, ukoliko ste sigurne u sadrzaj koji plasirate, onda vam tako nesto ni ne treba.
Radite na sadrzaju, na fotografijama, a ne na pogresnim stvarima.

Rezultat slika za blogovanje


Druga stvar koja je jako zastupljena je saradnja sa  brendovima. Naravno da kao bloger trebate da imate dosta saradnji, i u redu je da kontaktirate proizvodjace, ali nemojte to raditi tako sto ce te se zalepiti za nekog starijeg blogera, i biti dobri sa njim sve dok vam ne da adresu brenda, a onda ga otkaciti. Nazalost, to je stvar sa kojom se svakodnevno suocavam, i inbox mi je pun takvih pitanja.

Zasto ocekujete da ce te imati pet postova na blogu, i da ce vas brendovi odmah kontaktirati?
Da li otvarate blog samo zbog besplatne kozmetike? Ako je vas  odgovor pozitivan, onda odmah odustanite, jer kada vasi citaoci shvate da vi  i za neki banalni proizvod ispisete tri stanice lazi, verujem da nece u skorije vreme posetiti vas blog.

Ja sam prvu saradnju ostvarila posle pola godine blogovanja, i danas sam ponosna na to sto su sve saradnje sa brendovima koje volim, cije proizvode koristim, i koji mene kontaktiraju, a ne ja njih. 

Nikada nisam otisla na drugi  blog sa ciljem da se reklamiram, jer smatram da je to pogresno, i da samim time vredjam  autora. Svakom blogeru koji ovo radi iz ljubavi, je bitno da dobije iskren komentar, povratnu reakciju na njegov tekst, a ne ,, Odlican post'', i link. 

Jos jedna tema, jeste i ,,kupovanje'', pratioca i lajkova, sto mi je jako smesno, i porazavajuce. Ako non~ stop organizujete nagradjivanja samo da bi vas ljudi pratili, onda bolje odustanite, jer to je pogresno. I kazem vam to iz iskustva. Jako los potez, gde vam svi ti lazni pratioci brzo dodju, ali jos brze i odu.
I sama sam htela da isprobam to u vise navrata, ali ljudi kao ljudi, kada ih ne izvucete za nagradu, jednostavno nestanu. Nemojte da vas ljudi zale, i da iz tog razloga ulaze na vas blog. Ukoliko to radite pre svega iz zelje da nekoga obradujete, onda je to sasvim drugacija prica, i protiv toga nemam nista.

Mislim da bi to bilo sve za ovaj post. Ukoliko sam nesto izostavila, ubacicu naknadno. I da, ovim putem apelujem na blogerke u pokusaju da se ne reklamiraju na mom profilu, da mi ne traze adrese brendova, jer ih nece dobiti, potrudite se  da brend vas juri, a ne vi njega. Ukoliko komentarisete moje postove, i ispod mi ostavite link svog bloga, onda mi vas komentar i nije potreban, i budite sigurne da ja licno, nikada necu uci na isti.
Ovim postom ne zelim iskazem svoju zavest i ljubomoru, jer to nije moj stil,  jedostavno svaka recenica je sastavljena na osnovu licnog iskustva, i onoga sto se meni desilo. Mozda gresim, ali zbog svega sto mi se desilo, ja ovako gledam na ceo ovaj blogo svet kod nas.

P.S.  Ovaj post se ne odnosi  na blogerke koje godinama pisu, i koje imaju odlicne blogove. Post je , kao sto sam i pomenula, baziran na licnom iskustvu, onome sto sam ja dozivela od strane devojaka koje tek pocinju sa blogovanjem, i koje su se jako lose ponele prema meni, uprkos tome sto sam se trudila da im uvek izadjem u susret.

Do narednog posta..:)
Mimi..:)

29 коментара:

  1. Dugo planiram slican post ali nazalost vreme mi nije dozvolilo, zato potpisujem svaku rec jer sam i sama kroz sve napisano prosla i to jako mnogo puta. Bila sam mnogo lose vuse puta bolesna, prolazila sam razne lose periode i tesku trudnocu a inbox mi se nije praznio. Pomogla sam svima koji su mi se obratili, vecina me nikad vise nije pitala ni za zdravlje, cast izuzecima. Milena tebi svaka cast i samo napred jer ipak na kraju se sve to iskrustalizuje kako u zivotu tako i u ovom blogo svetu i od srca ti cestitam na svemu i na predivnom blogu i na tome sto si uvek ostala ista.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvinjavam se na gramatičkim greškama kuckala sam sa telefona <3

      Избриши
    2. Sve znam i sve mi je jasno, ne moras nista da mi pricas, jer smo u ovome od pocetka zajedno, i dobro znamo sta je i kako..:) Hvala ti na svemu, divna si kao i uvek..:)<3

      Избриши
  2. Bravo!
    Postoji još jedna stvar- ogovaranje, brisanje iz prijatelja ili blokiranje onih koje su uspešnije.
    Doživela sam mnogo ružnih stvari, a sve ovo sam zamišljala mnogo drugačuje.
    Ja sam te nekoliko puta pitala za mail i nisi me odbila nikada, a isto tako bih i ja tebi uvek pomogla (nebitno da li je u pitanju blog ili privatna stvar).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti.Da, to sam isto primetila, i to je tek stvar za sebe, i verujem da kao ni ja nisi sve ovo ovako zamisljala, ali dobro, navikla si se vec..:)
      Drago mi je sto si me pitala, i da sam mogla da ti pomognem.Generalno, mislila sam na ljude koji to non stop rade, i koji te kasnije blokiraju, i rade svasta jos sto nije lepo.Hvala ti puno..:)

      Избриши
  3. Iskreno, ne bih se baš složila sa tobom. :)
    Mnoge devojke se odlučuju na pisanje ovakvih tekstova, ali mi nikako nisu jasni, niti shvatam čemu služe. Ako se već smatraš kompetentnom da pričaš o tuđim greškama i propustima, molim te da pročitaš svoj tekst još jednom. Imaš neke gramatičke greške, kao i one u kucanju. Drugo, nije fer da ovako generalizuješ stvari jer situacija u blogosferi zaista nije takva. Ima istine, ali to nije opšte stanje. I ovo ti kažem kao neko ko je duplo duže od tebe u ovome, i rekla bih da imam nekog iskustva. Ne znam o kakvim ugašenim blogovima pričaš, ali ukoliko ga je neko ugasio, imao je lične razloge, i ne verujem da su se ticali drugih devojaka koje ''kradu slavu''. Što se fotografija tiče, ako smatraš da su značajne za celokupnu sliku bloga, mislim da moraš da poradiš na rezoluciji istih. Ne mislim da svi treba da imamo profesionalne aparate, ali dobre fotke mnogo utiču na kvaliet recenzije. Što se tiče ''kačenja'' za starije blogerke i tu pogrešno tumačiš stvari. Ne znam kakvo si iskustvo imala i nije lepo iskoristiti nekoga samo kako bi došli do kontakta, ali ja itekako mislim da od starijeg blogera imam šta da naučim, i da može mnogo da mi pomogne. Takođe, to deljenje kontakta za saradnju, lično nemam ništa protiv da dam devojci sa kojom se družim, biće mi drago i ako ima više saradnji od mene.
    Toliko od mene, nemoj pogrešno da me shvatiš, kritike su zaista dobronamerne, a komentari napisani iz ličnog iskustva. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pre svega, hvala ti na komentaru, naravno da te ne shvatam pogresno, i svaku kritiku uvazavam, kao i uvek. Ceo post je napisan iz licnog iskustva, mozda gresim sto generalizujem stvari, ali kao sto sam i pomenula, sve sam ovo dozivela. Ne mislim da su moje fotografije najbolje, ali su u skladu sa mojim trenutnim mogucnostima. Ne kazem da se to nece promeniti u skorijoj buducnosti, ali za sada je ovako, a kada se osvrnem na starije fotografije, onda mislim da su sasvim ok. Pod ''kačenjem'' za starije blogere mislim na to da ih koriste za prikupljanje saradnji, a kasnije ih blokiraju, i pricaju nimalo lepe stvari o njima. Ja sam to dozivela, mnogo puta, zbog svega toga sam i dala sebi pravo da napisem ovaj tekst. Nemam problem da neko ima vise saradnji od mene, bas kao i sto ti kazes, volim da svakome izadjem u susret, ali mrzim koristoljubive ljude, koji te otkace nakon sto te iskoriste.
      Jos jednom hvala ti na komentaru..:)

      Избриши
  4. Sve si jako lepo napisala, samo po pitanju nagradnih igara se ne slažem. I sama sam imala pun inbox poruka od devojaka koje tek počinju da pišu i koje su postavljale milion pitanja dnevno; tako da ni svoje obaveze nisam mogla da ispunim zbog njih. Naravno, sve njih zanimaju mejlovi i zašto nemaju saradnje a imaju čak pret postova. Ipak im je to najbitnije. Nagradne igre organizujem često jer volim da poklanjam i da nekoga obradujem, ne zato što mi trebaju lajkovi na stranici, oni nisu merilo ničega. Tu sam uvek svima da pomognem, ali za sve postoje granice.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno..:) Postujem devojke kao sto si ti koje organizuju darivanje, jer jednostavno vole da obraduju nekog, za to svaka cast. Slazem se potpuno sa svime sto si rekla, potpisujem svaku rec. Isto volim svima da pomognem, ali slazem se da granice moraju da postoje.

      Избриши
  5. Da krenem i ja kao Katarina. Videla sam mnogo tekstova na ovu temu i nikad niko nema nista novo da kaze. Smatram da pre nego sto se napise ovakav tekst, tvoj blog mora biti u idealnom stanju, gde spada naravno kvalitet slika, tekstova i sama gramatika.
    Sto se tice ovog koriscenja ljudi, mislim da to ne vlada celom blogosferom i da mozda ti nisi imala srece, pa si naletela na ne tako dobre ljude. Vecina blogerki koje ja poznajem uvek je spremna da izadje u susret i pomogne koleginici. Nagradne igre nisu tu samo da bi se dobio veci broj pratilaca, vec predstavlja oblik promocije bloga, nagradjivanja vernih citalaca i sticanje novih, tako da nije sve tako crno belo kako ti iznosis. Sto se tice saradnji sa brendovima, one mogu biti velika odskocna daska ukoliko neko zeli da zaradi od svog bloga i ne zavrsava sve na besplatnom karminu, maskari i sl. Jedini problem je sto se danas gleda broj ljudi na fb stranici, instagramu itd. a ne sam kvalitet bloga.

    Nadam se da neces ovo shvatiti pogresno ili kao neki napad, nego samo kao konstruktivnu kritiku i savet :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Idealno ne postoji, svaki blog ima neku manu, kao i sve uglavnom, tako da se ne mogu sloziti sa tobom. Mozda napravim gramaticku gresku, ali nisam jedina, i to vise pripisujem tome sto se greske prilikom pisanja desavaju.
      Meni je drago da su tvoja iskustva sa blogerkama pozitivna, moja su uglavnom bila negativna, sto je i povod da ovako nesto napisem. Slazem se da svi organizujemo darivanje, da bi obradovale ljude kojinas prate od pocetka, koji nas podrzavaju, ali mislim da to uvek slucaj. Moje misljenje, ali naravno postujem tvoje. I mozda je na sve ovo gledam pogresno, ali za sada se nisu desile stvari koje bi me naterale da promenim misljenje.
      Naravno da necu shvatiti pogresno, ti si iznela svoje misljenje, i ja to podrzavam..:)

      Избриши
  6. Ja bih se složila sa Katarinom po pitanju mnogo toga. Mislim da je najosnovnija stvar koja je bitna za jedan blog prvenstveno poznavanje osnovne gramatike i pravila interpunkcije. Moraš obratiti pažnju na to, zaista upada u oči. I to kažem dobronamerno, bez obzira na to kako će možda biti shvaćeno.
    Ni ja nemam profesionalni aparat, ali se trudim da fotografišem po dnevnom svetlu i pod određenim uglom kako bi određena fotografija bila prihvatljiva. Mnogi blogovi za koje ja znam da više ne postoje ili jako retko pišu su to uradili zbog nedostatka vremena, nikako ne mislim da bi neko zbog nekog drugog ugasio svoj blog. Koliko god da ima i boljih i lošijih od mene sa manje ili više saradnji i objavljenih postova, to ne znači da ću ja zbog njih manje vrednovati svoj rad i svoje vreme uloženo u sve to. Nije sve u brojkama, treba obratiti pažnju i na kvalitet onoga što je napisano.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne shvatam te pogresno, samo mislim da malo preterujete, jer ukoliko pogresim, to ne znaci da sam nepismena, jednostavno greske se desavaju. Slazem se da brojke svakako nisu merilo.

      Избриши
    2. Baš zato što ti je više nas ukazalo na te greške, trebalo bi da se potrudiš da ih ubuduće izbegavaš. Niko nije rekao da si nepismena, trebalo bi da shvatiš to kao dobronamernu kritiku.

      Избриши
    3. Ja sam to i shvatila bas tako, samo ne vidim razlog da se to provlaci kroz komentare, jer to nije poenta posta. Ali obraticu paznju na svoje greske svakako.

      Избриши
  7. Trudila sam se da ne komentarišem jer ne volim da ulazim u rasprave ili bilo kome sudim, ali kao što su prethodne devojke rekle, često vidjamo postove na ovu temu, pa moram da kažem svoje mišljenje.
    Da bi imao kredibilitet da pišeš nešto ovako moraš svoj blog da dovedeš do savršenstva, ja ti na greške neću ukazivati jer mislim da nije moja stvar.
    Ali, moram da se osvrnem na milion pregleda, ako je tako postoje dve opcije, ili ti je Blogger opasno zabagovao jer i najpopularniji blogovi koji postoje znatno duže od tvog nemaju toliko (savetujem ti da posetis Google Analytics u tom slučaju) ili ti definitivno razbijaš i možeš odlično da naplaćuješ svoje tekstove u tom slučaju ti čestitam što ti tako dobro ide.

    Moram da napomenem da je namera mog komentara krajnje dobronamerna. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je zao ako je bilo ko ovo protumacio kao moju zelju da se raspravljam, ili sta vec. Poenta ovog teksta to nije bila, vec sam ja iznela svoje misljenje na osnovu svega sto sam za ovo vreme koliko pisem, dozivela.
      Ne, blogger mi nije zabagovao, jer sam i sama vise puta proveravala, a i znam dosta blogova koji pisu krace od mene, a imaju mnogo vise pregleda, samim time mi ta cifra nikada nije bila cudna. Ali hvala ti svakako..:)

      Избриши
  8. Delimicno mogu da se slozim sa tobom i sama sam za kratko vreme prosla kroz sve "tipove" blogosfere.
    U pocetku sam pomagala devojkama i dobronamernonim komentarima skretala paznju na kvalitet teksta i gramaticke greske. Neke su znale da se naljute ali meni to nije bio cilj. Sto se tice pregleda, mislim da je bitnije imati prave preglede koje ces kontrolisati na analitici nego na bloggeru koji nije toliko tacan. Takodje znam da se pregledi dobijaju ako komentarises milion blogova i ostavljas svoj link na komentar, ta prica se vrti u krug.
    Nagradne igre nam pomazu da bismo promovisale blog, ali ni to vise nije kao sto je nekad bilo.
    Svakako ti jos moras da poradis na sebi i svom kvalitetu bloga, ali to svaka od nas zna kolike su joj mogucnosti.
    Dosta krace sam u blogosvetu i ovo je cisto moje iskustvo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja se nikada necu naljutiti, jednostavno svi gresimo, i dobro je da nam neko ukaze na to, kako bi smo bile bolje u ovome sto radimo.
      Meni pregledi nisu znacajni, samo su obicna brojka, koja nije merilo. Znam za to, ali ja licno mislim da ostavim komentar na necijem blogu jednom u mesec dana.
      Naravno, ja i zelim da radim na svom blogu, ali kao sto sam i rekla, ovo su moje trenutne mogucnosti, sto ne znaci da ce uvek biti ovako.
      Hvala ti na komentaru.:)

      Избриши
  9. Ja da dodam - nisam ja rekla da si nepismena, a verujem da nisu ni druge devojke to mislile. Samo kao što sam rekla, ako daš sebi za pravo da pričaš takve stvari, moraš biti ''na visokom nivou'' i opravdati sve što pričaš. Ja lično tekst pročitam 3x pre nego što ga objavim, i provuče se ponekad koje slovo ili zarez, ali veće greške ne bi trebale da postoje. Takođe, fotke nisu tvoje u ovom postu, zar ne? :) Kao neko ko se toliko dugo time bavi, mislim da znaš da je potrebno naglasiti odakle si ih preuzela. Ispada kao da te napadamo, ali zaista, ako si se odlučila na ovaj korak i pričaš o blogosferi kojoj i ja pripadam, a ne slažem se sa tobom, moram da prokomentarišem.

    ОдговориИзбриши
  10. Ako je tako, čestitam ti i predlažem da tražiš trocifrenu cifru po postu (u eurima naravno) jer svakako sa milion pregleda zaslužuješ i možeš.
    Što se tiče devojaka koje pišu kraće i imaju toliko ili više pregleda, moguće sasvim ali samo uz neku refresh aplikaciju, nikako drugačije, svi mi koji smo u blogovanju to vrlo dobro znamo iako naravno oni koji to rade neće priznati i reći će da smo ja i druge devojke koje to pričaju ljubomorne. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na savetu, svakako kada krenem da naplacujem postove, imacu to u vidu. Ja se nikada nisam interesovala na koji nacin oni dolaze do pregleda, sve je moguce, ali ne zelim da se ogresim o nekoga..:)

      Избриши
  11. Slozila bih se sa kolegicama iznad. Nemoj ovo shvatiti kao neki napad, ali smatram da smo mi sve tu da pomazemo jedna drugoj i da ukazemo na neke greskice koje se podvuku. Meni se javlja dosta drugih bloggerica vezano za fotografiju, pa za dizajn ili tome slicno .. ja sam uvijek bila tu i pomogla sam. Takodjer kojoj god sam se ja bloggerici javila sve su mi lijepo odgovorile ili cak i pomogle ako sam trazila za pomoc. Tako da mislim da je to samo tvoj slucaj, jer inace mislim da nije takva situacija u blogosferi. Sto se tice promovisanja bloga kroz komentare, ne znam konkretno na sta mislis. Ja kad god hocu da ostavim komentar uvijek na kraju ostavim direktan link, i mislim da je to sasvim okej.

    Charming Coco

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja ovo nikako ne tumacim kao napad, jednostavno svako moze da iznese svoje misljenje, koje ja postujem, ali ne znaci da se slazem. Slazem se da svakom treba pomoci, ja sam uvek za to, ali mislim da postoji granica izmedju pomoci i koristi. Nazalost, moj slucaj nije jedinstven, jer su mi se javile devojke koje su dozivele isto ovo sto i ja, cak i gore stvari. Pa iskreno meni je to okej ukoliko neko jednom uradi, ali non stop, vec nije.

      Избриши
  12. Bravo!
    Uvek kada vidim komentar sa linkom bilo na tvom,ili svom blogu dođe mi da napišem svašta,ali se uzdržim. Jadno ponašanje koje je na žalost postalo opšte prihvatljivo.
    Ima puno posla na blogu,samo što to mnoge ne shvataju. ;)
    Čestitam na pregledima i ljubim. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti punooo..:*:*: I meni, tako da znam kako ti je..:) Nazalost, ali ima vremena, shvatice..:) Hvala ti jos jednom, i ljubim i ja tebe puno..💜

      Избриши
  13. Nisam bloger ali volim da citam blogove ponekad kada me privuce odredjena tema,ovo procitah slucajno i kako nisam u tom svetu necu ni komentarisati,ali mislim da komentari vezani ya tekst ne prate temu posta i kao da su svi prepisali jedni od drugih i ne citajuci sadrzaj posta niti razumejuci srz.Ja sam shvatila da je devojka ili zena autor teksta iznela svoje iskustvo i misljenje i to je naglasila pa mi komentari nisu jasni,ne desava se svima isto.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pre svega hvala ti sto si izdvojila vreme, procitala tekst i ostavila komentar.Ne zelim da branim sebe, ali slazem se sa tobom, jer mnogi komentari iznad nemaju veze sa temom, ja sam naglasila da je to moje iskustvo, ali ocigledno ljudi vise vole da prepisu komentar jedne osobe, umesto da procitaju tekst, i da shvate sta sam zapravo htela da kazem.Ali dobro, to je stvar koju sam i ocekivala kada sam izbacila tekst.

      Избриши